ביטוח אחריות מקצועית לרואה חשבון

המקצוע של רואה חשבון הוא קריטי והוא חלק מתוך מכלול גדול ופיננסי. התפקיד של רואה חשבון הוא לשלוח דוחות תקופתיים, לסייע לבעלי עסקים מול גורמי הרשות, החזרי מס ועוד נתונים רבים הקשורים בעניינים פיננסיים. עקב החשיפה הגבוהה של רואה חשבון לתחום זה, הוא גם חשוף לתביעות נזיקין ואחרות – תביעות בהן ניתן יהיה להוכיח כי עקב החלטה מסוימת של בעל המקצוע הלקוח הפסיד סכומים בגובה כזה או אחר. במאמר זה, נסקור את הצורך והיתרונות של ביטוח אחריות מקצועית לרואה חשבון.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית לרואה חשבון?

ביטוח אחריות מקצועית לרואה חשבון הוא סוג ביטוח שמטרתו להגן על רואה חשבון ומקצועות חופשיים נוספים מפני תביעות נזיקין שעלולות להתרחש במהלך פעילות מסגרת מקצועית. הביטוח מספק כיסוי בהתאם לפוליסה בה בחרתם, הביטוח נועד להגן עליכם מפני פיצוי ללקוח, לצדדים נוספים המעורבים בתביעה, הוצאות משפטיות, ליווי משפטי ושמירה על מוניטין בעל המקצוע.

חשוב להדגיש, אנחנו חשופים לתביעות נזיקין 7 שנים ממועד גרימת הנזק. ולכן, עלינו לבחור ביטוח שיכול לספק לנו הגנה גם במקרים קיצוניים כמו אלה – עד לגובה חוק ההתיישנות בגין תביעות נזיקין. ישנן פוליסות שונות הקשורות בביטוח אחריות, חלק מהפוליסות אינן תקפות במקרה בו אתם לא מבוטחים. לדוגמא, אם יצאתם לפנסיה מן הסתם שאתם לא צריכים ביטוח אחריות מקצועית, אבל מה קורה אם בפנסיה שלכם מגיע לקוח שטוען לפגיעה כלכלית ומגיש תביעה נגדכם עבור נזק שנגרם לפני 3 שנים? עליכם להסתכל על מצבים כאלה ולבחור ביטוח מתאים.

מדוע רואה חשבון צריך ביטוח אחריות מקצועית?

רואה חשבון מטפל במידע רגיש ומסוים עבור לקוחותיו, ולכן נמצא בסיכון מקצועי. ביטוח אחריות מקצועית מספק גישה לכיסוי פיצויים במקרה של תביעות או סיכונים שעשויים להתפתח על רקע פעילות מקצועית, בדרך זאת יכול רואה החשבון לעבוד בבטחה ולהתמקד בעבודתו. התביעות אליהן חשוף רואה חשבון כוללות תביעות נזיקין, לרוב יהיה מדובר על טעויות חישוב, שגיאות חוקיות, חשד להונאה, חשד לרשלנות, חשד לשחיתות ותביעות נגד שירותו המקצועי של רואה החשבון.

איך בוחרים פוליסת ביטוח מתאימה?

כדי לבחור את הפוליסה המתאימה לכם, אנחנו ממליצים לכם להיעזר בשירותיו של יועץ ביטוחי. ביטוח אחריות מקצועית הוא מונח כולל למספר רב של אפשרויות, סעיפים ופוליסות. המטרה היא להתאים את הביטוח ביחס למקצוע שלכם וביחס לאופן העבודה שלכם. חשוב להעריך את הסיכונים שעשויים להתגלות במקצוע ולבחון צרכים מיוחדים ומקצועיים של רואה החשבון. כמו כן, כדאי לשקול את כל התנאים והכיסויים של כל פוליסה, לעשות השוואת פוליסות ולאחר מכן לקבל החלטה מושכלת.

יועץ ביטוח מקצועי מסייע לכם בבחירת פוליסה המתאימה לא רק לרואי חשבון, אלא לאופי העבודה הספציפי שלכם בתור רואי חשבון. כמו כן, לא תמיד אפשר להבין בבירור את הפוליסה וזה יתרון נוסף של ליווי יועץ. היועץ מסביר לכם בדיוק את תנאי הפוליסה ומאפשר לכם ליצור השוואה חכמה בין האפשרויות השונות.

כל רואה חשבון צריך ביטוח?

לא כל רואה חשבון צריך ביטוח אחריות מקצועית. תחילה חשוב להדגיש, אין חובה להחזיק בפוליסת ביטוח אחריות מקצועית לרואה חשבון, החוק אינו מחייב את בעלי המקצוע להחזיק בסוג זה של ביטוח אבל בסופו של דבר מדובר על ביטוח קריטי. אם אתם עובדים בתור רואי חשבון עצמאיים, מן הראוי שיהיה לכם ביטוח אחריות מקצועית מכיוון שאין לכם שכבת הגנה נוספת. במקרה שאתם עובדים בתור שכירים במשרד רואי חשבון, מי שאחראי על ההגנה שלכם הוא המשרד והעומד בראשו – לכן במקרים כאלה אינכם נדרשים בביטוח אחריות מקצועית.

כמה עולה ביטוח זה לרואה חשבון?

המחיר של ביטוח אחריות מקצועית לרואה חשבון משתנה בהתאם לפוליסה בה תבחרו. קיימות פוליסות שונות, מסלולים שונים ועוד. המחירים של ביטוחי אחריות מקצועית לרוב ינועו בטווח המאות שקלים בודדים עד אלפי שקלים בודדים וכמובן שהמחיר עשוי להשתנות בהתאם לפרמטרים השונים הקשורים במבוטח עצמו. כדי לקבל הצעת מחיר הוגנת, המטרה שלכם היא לערוך השוואה בין האפשרויות השונות ולראות באמת מה האפשרות ההוגנת ביותר. שימו לב, המטרה שלכם היא לא להסתכל על המחיר כי בסופו של דבר המחיר של ביטוח אחריות מקצועית הוא מינורי ביחס לתוצאה. בחרו בביטוח אחריות מקצועית שיכול להגן עליכם בצורה מלאה מפני תביעות גם בתקופות שונות.

לסיכום

ביטוח אחריות מקצועית לרואה חשבון אינו חובה על פי חוק, עם זאת הוא מומלץ פה אחד על ידי יועצי ביטוח. במקרה של תביעת נזיקין כאשר אין לכם הגנה, אתם יכולים למצוא את עצמכם מתמודדים עם הוצאות משפטיות כבדות ופגיעה ממשית במקצוע שלכם. משך זמן התביעה כמובן מתפרש על חודשים ארוכים במקרה הטוב, במקרה הרע מדובר על שנים של הליכים משפטיים. לכן, ההמלצה היא לבחור ביטוח אחריות מקצועית המתאים לכם באופן ספציפי ובכך תהיו

קטגוריה פרטים נוספים
תפקיד רואה חשבון שליחת דוחות תקופתיים, סיוע לבעלי עסקים, טיפול בהחזרי מס
סיכון מקצועי חשיפה לנתונים פיננסיים, סיכון לתביעות נזיקין
חשיבות ביטוח אחריות מקצועית הגנה מפני תביעות נזיקין, כיסוי פיצויים והוצאות משפטיות
בחירת פוליסה מתאימה שימוש ביועץ ביטוחי, הערכת סיכונים, השוואת פוליסות
צורך בביטוח לכל רואה חשבון עצמאיים זקוקים לביטוח, שכירים עשויים להיות מוגנים על ידי המשרד

היתרונות של סוג ביטוח זה

ארבעה יתרונות בולטים של ביטוח אחריות מקצועית

  • הגנה כלפי תביעות ונזקים
  • שמירה על מוניטין מקצועי
  • תמיכה משפטית וייעוץ
  • הרחבת אפשרויות העסקה (במקרה של דרישה מוקדמת למכרז או פרויקט)

רואה חשבון נמצא בסיכון מקצועי עקב החשיפה הגבוהה לנתונים פיננסיים וסיכון לתביעות נזיקין על רקע טעויות חישוב, שגיאות חוקיות, חשד להונאה או רשלנות.

ביטוח אחריות מקצועית חשוב לרואה חשבון כדי להגן עליו מפני תביעות נזיקין ולספק כיסוי במקרים של פיצויים, הוצאות משפטיות, ושמירה על המוניטין.

יש להשתמש בשירותיו של יועץ ביטוחי מקצועי, להעריך את הסיכונים המקצועיים, לבחון צרכים ולערוך השוואת פוליסות לפני בחירת פוליסת ביטוח מתאימה.

לא כל רואה חשבון זקוק לביטוח אחריות מקצועית. רואי חשבון עצמאיים זקוקים לביטוח זה במיוחד, בעוד שרואי חשבון שכירים יכולים להסתמך על הגנה מצד המשרד שבו הם עובדים.

התקשרו
077-9971523