ביטוח אחריות מקצועית לממונה בטיחות

למה ממונה בטיחות צריך ביטוח אחריות מקצועית? לביטוח אחריות מקצועית משקל כבד בכל הנוגע למקצועות החופשיים. הביטוח נועד כדי לתת מענה נגד תביעות נזיקין מצד לקוחות בהווה ובעבר. לא כל בעלי המקצוע מודעים לחשיבות שיש בביטוח אחריות מקצועית וחלקם אף לא מודעים לביטוח הזה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח אחריות מקצועית לממונה בטיחות.

האם ממונה בטיחות חייב בביטוח אחריות מקצועית?

חשוב תחילה להדגיש, ביטוח אחריות מקצועית אינו ביטוח חובה על פי חוק. משמע, אתם לא מחויבים לבטח את עצמכם בכל מצב, ובמקרה בו הוצאה תביעה נגדכם יהיה עליכם לשאת בכל ההוצאות הנלוות לתביעה – הוצאות משפטיות, העדר ימי עבודה ופגיעה במוניטין. ממונה בטיחות בעל תפקיד חשוב במהלך העבודה, הוא אחראי לבטיחות העובדים ובטיחות הסביבה במהלך הפרויקט, הוא מהווה עמוד תווך חשוב במסגרת הבנייה או פרויקטים אחרים.

בכל מקרה של פגיעה עקב רשלנות בתחום הבטיחות הוא זה שנושא באחריות. ברוב המקרים ממונה בטיחות עובד באופן עצמאי, ובמקרים כאלה רק הוא יכול להבטיח הגנה לעצמו. במקרים בהם בעל המקצוע אינו עובד באופן עצמאי אלא תחת חברה, חשוב שיבדוק מול החברה האם הוא מבוטח במקרה של רשלנות מקצועית. תביעות נזיקין בגין תאונות עבודה ובעיות בטיחות יכולות להוביל לפגיעה חמורה בממונה הבטיחות והוצאות כלכליות כבדות. לכן, חשוב לוודא שאתם מבוטחים בצורה מתאימה בהתאם לתפקיד שלכם.

מה זה ביטוח אחריות מקצועית לממונה בטיחות?

ביטוח אחריות מקצועית לממונה בטיחות הוא למעשה ביטוח המעניק שכבת הגנה בכל מקרה של רשלנות מקצועית. יכול להיות מקרה בו הממונה על הבטיחות קבע תנאי עבודה מסוימים, ולמרות שנעזר בכל אמצעי הבטיחות עדיין התרחשה תאונת עבודה. במקרים כאלה יפנו לממונה על הבטיחות שהוא דאג לכל האמצעים לשמירה על בטיחות העובדים ולרוב יהיה זה הוא שישא באחריות. לכן, במקרים כאלה צריך לוודא בעל המקצוע שיש חברת ביטוח שעומדת מאחוריו ויכולה להעניק לו גב משפטי וכלכלי במקרים של תביעת נזיקין.

הביטוח כולל הגנה משפטית, ליווי משפטי, כיסוי עד סכום מסוים, ייעוץ משפטי ועוד מגוון רחב של אפשרויות בהתאם למסלול בו בחרתם. למעשה, קיימים שני מסלולים עיקריים. המסלול הראשון הוא ביטוח אחריות מקצועית על בסיס נזק – ביטוח זה נועד לתת מענה כל עוד בזמן הנזק הביטוח חל על המבוטח. כתוצאה מכך, גם לאחר מספר שנים עדיין הממונה על בטיחות יהיה מוגן. המסלול השני הוא ביטוח אחריות מקצועית על בסיס תביעה, מדובר על מסלול יותר נקודתי שאינו מגן על המבוטח בזמן שהביטוח כבר אינו בתוקף.

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית?

המחיר של ביטוח אחריות מקצועית משתנה בהתאם למספר גורמים. הגורמים שעשויים להשפיע על המחיר קשורים לגובה הכיסוי המבוקש, סוג העסק, סיכונים פוטנציאליים הקשורים לתפקידו של בעל המקצוע, השתתפות עצמית ועוד. חשוב להדגיש שמדובר על הוצאה פיננסית חשובה, לא מדובר על סכומי עתק אבל במקרים בהם אתם נתבעים ואין לכם ביטוח תצטרכו לשלם סכומים גבוהים מאוד.

ברוב המקרים המחיר של ביטוח אחריות מקצועית יהיה כמה מאות שקלים בודדים בחודש, לעיתים מדובר על סכום שאינו עולה על 3,000 ש”ח בשנה ואף פחות. כמובן שהמחיר משתנה בהתאם להיקף העבודה שלכם – חברת הביטוח בוחנת מה הסיכון שלה ובהתאם לכך קובעת את המחיר הסופי.

איך בוחרים חברת ביטוח מתאימה?

אחרי שהכרנו את החשיבות שיש בביטוח אחריות מקצועית, צריך לבחור את החברה המתאימה. כמעט כל חברת ביטוח מוכרת מציעה ביטוח אחריות מקצועית, אבל איך מבין היצע החברות תבחרו את המסלול המשתלם והנכון ביותר? בדיוק בשביל מקרים כאלה רצוי להתייעץ עם יועץ ביטוח, התפקיד של היועץ הוא להתאים לכם מסלול באחת מחברות הביטוח שיהיה תואם לאופי העבודה שלכם ובהתאם לדרישות שלכם. המחיר של המסלולים כמעט יהיה זהה בין כל חברות הביטוח, אבל הפוליסה עצמה תהיה שונה – יועץ ביטוח מכיר ויודע את השפה הביטוחית ולכן מומלץ להיעזר בו. ככה שבזמן אמת בו תצטרכו להפעיל את הביטוח לא תתקלו ב”אותיות קטנות” ותמצאו את עצמכם חסרי אונים.

נושא פרטים
חשיבות הביטוח הגנה מפני תביעות נזיקין, כיסוי משפטי וכלכלי
חובת הביטוח אינו חובה על פי חוק, אך מומלץ מאוד
כיסוי הביטוח הגנה משפטית, ליווי משפטי, כיסוי עד סכום מסוים
מחיר הביטוח משתנה לפי גובה הכיסוי, סוג העסק וסיכונים
בחירת חברת ביטוח התייעצות עם יועץ ביטוח, הכרת הפוליסה

לסיכום

ביטוח אחריות מקצועית אינו ביטוח חובה, אבל עבור מקצועות מסוימים זאת בהחלט חובה מקצועית. כל עוד אין לכם הגנה עבור רשלנות מקצועית – דבר שיכול לקרות במהלך שנות הקריירה שלכם, אז כדאי שתדאגו לביטוח שיגן עליכם. הביטוח צריך לכלול כיסוי עד גובה מסוים בהתאם לסיכונים, ייעוץ משפטי, ליווי משפטי והשתתפות בהוצאות משפטיות. חשוב להכיר את התנאים למימוש הביטוח, האם יש תוקף מסוים שרק לאחריו תוכלו להשתמש בביטוח או שהביטוח תקף לתקופה ארוכה. התאימו את תוקף הביטוח ביחס לחוק ההתיישנות שהוא 7 שנים מיום גרימת הנזק – במהלך כל התקופה הזאת אתם חשופים לתביעות.

היתרונות של סוג ביטוח זה

ארבעה יתרונות בולטים של ביטוח אחריות מקצועית

  • הגנה כלפי תביעות ונזקים
  • שמירה על מוניטין מקצועי
  • תמיכה משפטית וייעוץ
  • הרחבת אפשרויות העסקה (במקרה של דרישה מוקדמת למכרז או פרויקט)

ממונה בטיחות זקוק לביטוח אחריות מקצועית כדי להגן על עצמו מפני תביעות נזיקין שעשויות להיגרם עקב רשלנות בעבודתו. הביטוח מספק כיסוי משפטי וכלכלי במקרים של תאונות עבודה ובעיות בטיחות.

ביטוח אחריות מקצועית אינו חובה על פי חוק, אך חשוב מאוד לממוני בטיחות על מנת להבטיח הגנה כנגד הוצאות משפטיות ופגיעה במוניטין במקרה של תביעות נזיקין.

הביטוח מכסה הגנה משפטית, ליווי משפטי, כיסוי עד סכום מסוים, וייעוץ משפטי. ישנם שני מסלולים עיקריים: מסלול נזק ומסלול תביעה, כל אחד עם היתרונות והמאפיינים שלו.

מחיר הביטוח משתנה בהתאם לגובה הכיסוי המבוקש, סוג העסק, סיכונים פוטנציאליים בתפקיד, והשתתפות עצמית. המחיר יכול לנוע מספר מאות שקלים בחודש עד לכמה אלפי שקלים בשנה.

מומלץ להתייעץ עם יועץ ביטוח, שיכול להתאים מסלול ביטוח שמתאים לאופי העבודה ולדרישות הספציפיות של המבוטח. חשוב להכיר את הפוליסה ולוודא שהיא מכסה את הצרכים הנדרשים.

התקשרו
077-9971523