ביטוח אחריות מקצועית לוטרינר

מקצועות חופשיים כמו וטרינר, פסיכולוג, מדריך חוגים, חוקר פרטי ואחרים דורשים ביטוח אחריות מקצועית. המטרה העיקרית של ביטוח אחריות מקצועית היא להגן עליכם מפני תביעות נזיקין אליהן אתם חשופים. תביעות אלו יכולות להוביל לפגיעה ממשית בקריירה, וכרוכות בהוצאות משפטיות גבוהות. כדי להימנע ממקרים כאלה, עליכם להיות מוגנים בביטוח אחריות מקצועית מותאם למקצוע שלכם ולאופן בו אתם עובדים – הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוח אחריות מקצועית לוטרינר.

למה וטרינר צריך ביטוח אחריות מקצועית?

ביטוח אחריות מקצועית יכול להיות מכונה גם בתור ביטוח רשלנות מקצועית. מה זה אומר? ישנם מקרים אשר יכולים להיחשב בתור רשלנות מצד הלקוח ומצד החוק. במקרים כאלה, אתם חשופים לתביעות נזיקין. לדוגמא, אם בחרתם לבצע מהלך כלשהו על בעל חיים של לקוח, והלקוח טוען שהבחירה שלכם הייתה מוטעית ועקב כך נגרם לו נזק – אתם חשופים לתביעת נזיקין. תחת המקצועות החופשיים אנחנו חשופים לתביעות על בסיס כמעט קבוע, ולא משנה עד כמה אתם מקצועיים.

המטרה של ביטוח אחריות מקצועית היא למעשה לתת לכם לעבוד באופן רגוע. גם אם אתם נחשפים לתביעה מכל סיבה שהיא, אתם מבוטחים בהתאם לפוליסה שלכם. הפוליסות משתנות ממקצוע למקצוע ומחברה לחברה – נרחיב על כך בהמשך. מה שאתם צריכים לדעת הוא שהביטוח יכול להציל אתכם ולאפשר לכם להמשיך בהתנהלות המקצועית שלכם תחת כיסוי. גובה הכיסוי משתנה בהתאם לפוליסה וכמו כן, יש את הפרטים הקטנים שאתם צריכים להכיר כאשר אתם רוכשים פוליסה של ביטוח אחריות מקצועית לוטרינר.

מה חשוב לבחון בפוליסת הביטוח?

ישנם מספר דברים עיקריים שאתם חייבים לבחון במהלך רכישת פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לוטרינר – לפניכם הדברים העיקריים:

  1. תוקף – ישנם שני סוגי פוליסות לביטוח אחריות מקצועית. הסוג הראשון נקרא ביטוח על בסיס תביעה והשני נקרא ביטוח על בסיס נזק. במה שני הביטוחים שונים? ביטוח על בסיס תביעה לרוב יהיה רלוונטי רק בזמן שיש לכם פוליסת ביטוח פעילה. משמע, אם הנזק נגרם בזמן שאין לכם פוליסת ביטוח, אין לכם הגנה. כיום תביעות יכולות להגיע אפילו שנים לאחר שהטיפול התקיים. פוליסת ביטוח על בסיס נזק בדיוק רלוונטית למקרים האלה, כל עוד שאתם מבוטחים, וגם במקרה שאתם לא מבוטחים והנזק התרחש בזמן שהיה לכם ביטוח, הרי שאתם מבוטחים ומוגנים על בסיס פוליסת הביטוח.
  2. השתתפות עצמית – לכל ביטוח כמעט יש השתתפות עצמית, וזה הנתון השני שאתם צריכים לבדוק כאשר אתם רוכשים פוליסת ביטוח. השתתפות עצמית למעשה הוא הסכום שאתם צריכים לשלם במקרה של תביעה – אם עכשיו אתם חשופים לתביעה יהיה סכום מסוים (לפי אחוזים או עד רף מסוים) שייצא מהכיס שלכם. מנגד, ביטוח עם השתתפות עצמית בהכרח מוזיל את עלות הביטוח השנתית.
  3. צד ג’ – בדיוק כמו ביטוח רכב, גם לביטוח אחריות מקצועית יש צד ג’. מה זה אומר בפועל? ביטוח צד ג’ נועד כדי להעניק לכם ביטוח בגין נזקים לצד ג’ – עליכם להסתכל בכל פוליסה ולבחון האם הסעיף הזה רלוונטי לכם וכמו כן, מה הנזק האפשרי במקרה של תביעת צד ג’.
  4. גובה כיסוי – הדבר הרביעי ואולי החשוב ביותר שאתם צריכים לבדוק הוא גובה הכיסוי. גובה הכיסוי הוא הסכום המקסימלי אותו חברת הביטוח תשלם. גובה כיסוי יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, מאות אלפי שקלים ואפילו מיליוני שקלים. בהתאם לסיכונים הכרוכים בעבודה שלכם תוכלו לבחור את גובה הכיסוי. אנחנו כמובן תמיד ממליצים ללכת בעקבות הנזק המקסימלי שיכול לקרות ולא לעשות “הנחות” במקרה הזאת.
נושא פרטים חשובים
סוגי ביטוח ביטוח על בסיס תביעה וביטוח על בסיס נזק
השתתפות עצמית סכום שהמבוטח צריך לשלם במקרה של תביעה
כיסוי לצד ג’ ביטוח לנזקים שעלולים להיגרם לצד שלישי
גובה כיסוי הסכום המקסימלי שחברת הביטוח תשלם
עלות הביטוח משתנה בהתאם לפוליסה, מאות עד אלפי שקלים לשנה

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית לוטרינר?

המחיר של ביטוח אחריות מקצועית משתנה בהתאם למסלול אותו אתם בוחרים. המחיר יכול לנוע בין מאות שקלים בודדים לשנה ועד אלפי שקלים לשנה. לרוב המחיר ינוע בטווח של 1,500 ש”ח ועד 4,500 ש”ח, אך כמובן שהנתון משתנה בהתאם למקצוע שלכם, בהתאם למסלול בו בחרתם ובהתאם לאם יש לכם השתתפות עצמית או לא. כמו כן, חברת הביטוח תרצה לבחון את העבר הביטוחי שלכם ולוודא שאכן אתם עומדים בתנאי חברת הביטוח – לא כל אדם יהיה כשיר לביטוח.

אך כמו שחברת הביטוח בוחנת אתכם, אתם צריכים לבחון אותה. לא פשוט לבחון חברת ביטוח המעניקה ביטוח אחריות מקצועית לוטרינר. הסיבה לכך די ברורה, ברגע האמת שאנחנו רוצים שהחברה תממש את ההתחייבויות שלה ולא תתחיל לעשות לנו תנאים מסוימים – אנחנו רוצים לקבל את כל מה שמגיע לנו. עם זאת, כאשר אתם חותמים על פוליסת הביטוח אתם לא תמיד מודעים לכל התתי סעיפים והאותיות הקטנות. כדי להבין בדיוק על מה אתם מכוסים אנחנו ממליצים לכם לקבל ייעוץ בחירת ביטוח. תחת הייעוץ היועץ יעניק לכם את כל המידע הרלוונטי ובכך תוכלו למצוא את הביטוח המתאים לכם בצורה מדויקת.

היתרונות של סוג ביטוח זה

ארבעה יתרונות בולטים של ביטוח אחריות מקצועית

  • הגנה כלפי תביעות ונזקים
  • שמירה על מוניטין מקצועי
  • תמיכה משפטית וייעוץ
  • הרחבת אפשרויות העסקה (במקרה של דרישה מוקדמת למכרז או פרויקט)

וטרינרים צריכים ביטוח אחריות מקצועית כדי להיות מוגנים מפני תביעות נזיקין שעלולות להיגרם כתוצאה מטענות של רשלנות מקצועית, כמו טעות בטיפול בחיות

ביטוח על בסיס תביעה רלוונטי רק כאשר יש פוליסת ביטוח פעילה, בעוד ביטוח על בסיס נזק מכסה נזקים שהתרחשו גם אם הביטוח לא היה פעיל בזמן הטיפול אבל היה פעיל בזמן שהנזק נגרם.

השתתפות עצמית היא סכום שהמבוטח צריך לשלם מכיסו במקרה של תביעה, לפני שחברת הביטוח תתערב ותשלם את יתר העלויות

חשוב לבדוק את תוקף הביטוח, השתתפות עצמית, כיסוי לצד ג’ וגובה הכיסוי. כל אחד מהפרמטרים הללו יכול להשפיע על ההגנה והעלויות במקרה של תביעה

המחיר נע בין מאות לאלפי שקלים לשנה, תלוי בסוג הפוליסה, גובה הכיסוי, והשתתפות עצמית

התקשרו
077-9971523