ביטוח אחריות מקצועית לחוקר פרטי

ביטוח אחריות מקצועית נוצר כדי לתת מענה לבעלי מקצועות וספקים שונים החשופים לתביעות בגין עבודתם. ביטוח אחריות מקצועית נועד להגן עליהם מפני תביעות המוגשות נגדם בגין נזק כלכלי, נזקי רכוש ונזקים צד ג’. למעשה, הביטוח מכסה את בעלי המקצועות החופשיים כמו ביטוח אחריות מקצועית לחוקר פרטי, לעורכי דין, פסיכולוגים, מאמני כושר, מטפלים והרשימה ארוכה. כל אלו חייבים בביטוח אחריות מקצועית כדי להיות מוגנים בכל הקשור לתביעות בגין רשלנות מקצועית.

מהו ביטוח אחריות מקצועית לחוקר פרטי?

חוקר פרטי נחשב לאחד מבין המקצועות החופשיים עליהם דיברנו קודם לכן. בתור נותן שירות, חוקר פרטי מחויב להגן על עצמו מפני תביעות. פוליסת הביטוח נועדה כדי לתת הגנה מפני שלושה דברים עיקריים:

  1. רשלנות – בעל המקצוע סיפק שירות ללקוחותיו ונעשתה במהלך העבודה רשלנות (כמובן שהדבר נכון גם לגבי תביעה בגין רשלנות על אף שאינה נכונה).
  2. נזק צד ג’ – הפוליסה נועדה כדי לבטח את נותן השירות עקב נזק שנגרם לצד שלישי.
  3. אחריות – מקרה בה הלקוח מגיש תביעה נגד בעל המקצוע בגין נזקים שנוצרו עקב העבודה שסיפק או האחריות על העבודה. זאת אומרת – מקרה בו הלקוח ניזוק עקב עבודת הספק.

אם נסביר את המונח של ביטוח אחריות מקצועית בקצרה, ביטוח אחריות מקצועית הוא כיסוי נגד תביעות רשלנות מקצועית לבעלי המקצועות החופשיים – דיני נזיקין.

האם ביטוח אחריות מקצועית הוא חובה?

מוטב להדגיש, אין חוקר הקובע כי בעלי המקצועות החופשיים יהיו חייבים לרכוש ביטוח אחריות מקצועית. לכן, ביטוח אחריות מקצועית הוא לא חובה ברוב המקרים. מתי הביטוח הופך לחובה? כאשר אתם עובדים בתור ספקים תחת מקום המחייב אתכם בביטוח אחריות מקצועית. לדוגמא, מורים פרילנסרים שמגיעים להעביר חוג במוסד לימודים יהיו חייבים בביטוח אחריות מקצועית כדי להתקבל למקום העבודה. למרות שלא מדובר על ביטוח חובה, ביטוח אחריות מקצועית נמצא כמעט אצל כל בעל מקצוע חופשי. הסיבה לכך ברורה, אותם בעלי מקצוע אינם מוגנים ללא ביטוח אחריות מקצועית וכתוצאה מכך הם עשויים לעמוד בפני הוצאות משפטיות ותביעות.

סוגי ביטוח אחריות מקצועית:

חשוב לציין, ישנם שני סוגי ביטוח אחריות מקצועית עיקריים וכעת נרחיב על כל אחד מהסוגים:

פוליסת ביטוח על בסיס תביעה – פוליסה זו עוסקת בעיקר בזמן. הפוליסה מגנה עליכם על בסיס תביעה, זאת אומרת שכל עוד הפוליסה קיימת כך גם ההגנה שלכם קיימת. במילים אחרות, יש לראות מהו תוקף האחריות של הפוליסה. הפוליסה הזו נחשבת לפחות מומלצת מכיוון שקל יותר לחברת הביטוח להתנער מכם – לכן אנחנו ממליצים תמיד לשים לב מה התוקף של הפוליסה, ישנן פוליסות שמכסות אתכם לאורך כל תקופת העבודה וגם 7 שנים לאחר מכן.

פוליסת ביטוח על בסיס נזק – פוליסת ביטוח אחריות מקצועית לחוקר פרטי על בסיס נזק היא פוליסה שמתבססת על נזק. החברה מחויבת להגן עליכם מפני תביעות כל עוד החזקתם בביטוח במועד בו נגרם הנזק – שימו לב שמדובר על מועד בו נגרם הנזק ולא מועד הגשת התביעה. הפוליסה רלוונטית גם אם לא חידשתם את הביטוח, כך שהיא נחשבת ליותר מומלצת. גם בפוליסה זו יש סעיפים כאלה ואחרים המשתנים בין חברה ולחברה, לכן חשוב להיכנס לפרטים הקטנים ולבחור בצורה מושכלת את הפוליסה שלכם.

ביטוח אחריות מקצועית לחוקר פרטי ליווי מקצועי

כשאתם מבטחים את עצמכם בביטוח אחריות מקצועית אתם צריכים לדעת בדיוק מה הביטוח מכסה אתכם. לחברות הביטוח ופוליסות הביטוח יש שפה ביטוחית, משמע שלא כל הדברים מובנים בצורה מושלמת ויכולים להתפרש לכמה מובנים. בדיוק בגלל הסיבה הזאת אתם חייבים לדעת בדיוק מה הפוליסה שלכם כוללת – איך תעשו את זה? הדרך הנכונה ביותר לעשות את זה היא באמצעות ליווי מקצועי של חברות שתחום התמחותן הוא ייעוץ ביטוחי. חברות אלו מכירות את האופי בו חברות הביטוח מתנהלות וכתוצאה מכך, הן גם יודעות למצוא את הפוליסה הטובה ביותר עבורכם. גם כאשר מדובר על ביטוח אחריות מקצועית, ישנם מסלולים שונים וכל מסלול יכול להתאים למקצוע אחר.

ההמלצה שלנו היא תמיד לקבל ייעוץ, בין אם מדובר על ייעוץ מטעם ליווי ביטוחי ובין אם מדובר על ייעוץ מקולגות לעבודה שכבר ביצעו את התהליך והתמודדו מול חברות הביטוח (לא רק לרכישת הביטוח). ככה תוכלו לבחור את החברה המתאימה, לשלם מחיר הגון ולקבל כיסוי מלא.

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית לחוקר פרטי?

המחיר של ביטוח אחריות מקצועית לחוקר פרטי משתנה בהתאם למסלול הנבחר, בהתאם לחברה ובהתאם לגובה הכיסוי. כדי לקבל הצעת מחיר עליכם לגשת לחברת ביטוח או דרך יועץ ביטוח. שם אתם תקבלו את האופציות השונות ומתוך האופציות יהיה עליכם לבחור את המסלול המשתלם והרחב ביותר בהתאם למקצוע שלכם. לרוב המחיר של ביטוח אחריות מקצועית נע בין מאות שקלים עד אלפי שקלים בשנה (בהתאם להיקף העבודה).

סוג הביטוח תיאור
ביטוח על בסיס תביעה מספק הגנה כל עוד הפוליסה קיימת, אך נחשב לפחות מומלץ מכיוון שקל יותר לחברת הביטוח להתנער.
ביטוח על בסיס נזק מחייב את החברה להגן על המבוטח במקרה של נזק שנגרם בעת תוקף הפוליסה, נחשב ליותר מומלץ.

היתרונות של סוג ביטוח זה

ארבעה יתרונות בולטים של ביטוח אחריות מקצועית

  • הגנה כלפי תביעות ונזקים
  • שמירה על מוניטין מקצועי
  • תמיכה משפטית וייעוץ
  • הרחבת אפשרויות העסקה (במקרה של דרישה מוקדמת למכרז או פרויקט)

ההגנות העיקריות הן: נגד רשלנות, נזק צד ג’, ואחריות על נזקים שנוצרו עקב העבודה שסיפק המקצוען.

לא, ביטוח אחריות מקצועית אינו חובה ברוב המקרים, אך ישנם מקרים מסוימים שבהם הוא נדרש כדי לעבוד במסגרות מסוימות.

שני סוגי הביטוח העיקריים הם: ביטוח על בסיס תביעה וביטוח על בסיס נזק.

חשוב לקבל ליווי מקצועי כי חברות הביטוח משתמשות בשפה ביטוחית מסובכת, וליווי מקצועי יכול לעזור למצוא את הפוליסה המתאימה ביותר לצרכים הספציפיים של המבוטח.

המחיר משתנה בהתאם למסלול הנבחר, החברה, וגובה הכיסוי, ויכול לנוע בין מאות לאלפי שקלים בשנה.

התקשרו
077-9971523