ביטוח אחריות מקצועית לאגרונום

כיום כל מי שעובד תחת המקצועות החופשיים ואינו נמצא תחת מסגרת כלשהי המעניקה לו הגנה, חייב להחזיק בביטוח אחריות מקצועית. אם נדייק את הפרטים, ביטוח אחריות מקצועית אינו ביטוח חובה אבל הוא בהחלט נתון קריטי לכל פרילנסר או ספק. ביטוח אחריות מקצועית נועד כדי לתת לנו הגנה משפטית ומקצועית בכל הקשור לעבודה שלנו, להחלטות המושכלות שלנו והתמודדות עם תביעות נזיקין.

ביטוח אחריות מקצועית לאגרונום

מהו ביטוח אחריות מקצועית לאגרונום?

ביטוח אחריות מקצועית לאגרונום הוא ביטוח המתחלק לשני סוגים עיקריים: ביטוח אחריות מקצועית על בסיס תביעה וביטוח אחריות מקצועית על בסיס נזק. הכותרת הראשית של ביטוח אחריות מקצועית היא ביטוח שמטרתו להגן על העובדים במקצועות חופשיים מפני תביעות נזיקין. הביטוח לרוב כוללת ליווי משפטי וכיסוי משפטי עד לגובה מסוים – בדרך כלל כמה מאות אלפי שקלים. ביטוח זה נועד כדי לתת מענה ולאפשר לכם להמשיך לעבוד ללא חשש מפגיעה במוניטין או הפסד של ימי עבודה רבים כתוצאה מהליכים משפטיים.

ביטוח אחריות מקצועית על בסיס תביעה היא פוליסה שלמעשה מבטחת אתכם רק כאשר בזמן הגשת התביעה הפוליסה שלכם הייתה קיימת. ביטוח זה מתאים למקצועות מסוימים מאוד, מקצועות שאין פרק זמן ארוך בין תביעה פוטנציאלית ובין הטיפול של בעל המקצוע – זאת אומרת שהתוצאה של הייעוץ/טיפול היא מיידית. כמובן שהדבר לא נכון בכל הנוגע לאגרונום מכיוון שכאן התוצאות יכולות להגיע גם 5 שנים לאחר ביצוע הפרויקט.

מכאן אנחנו מגיעים לפוליסה השניה, ביטוח אחריות מקצועית על בסיס נזק. היתרון המרכזי של הפוליסה הזאת הוא שהיא אינה תלויה בזמן בהכרח, אלא היא תלויה בנזק. נסביר, אם התביעה הוגשה על בסיס פעולה שהתרחשה לפני חמש שנים ואז הייתם מבוטחים בביטוח אחריות מקצועית, אז גם אם אינכם מבוטחים כעת בביטוח אחריות מקצועית עדיין אתם מוגנים מפני תביעות.

אילו תביעות נזיקין יכולות להיות כנגד אגרונום?

תביעות נזיקין שיכולות להיות כנגד אגרונום משתנות ועלולות להיות בקשר לכמה סיבות:

  1. שגיאות תכנון ובניה – אגרונום שמתעסק בתכנון ובניה, מתן אישורים של מערכות גידול חקלאיות ואפשרויות נוספות עשוי למצוא את עצמו חשוף לתביעות נזיקין עבור פיצויים על טעויות בתכנון הפרויקט. אם לדוגמא נגרם נזק למבנה או לצד ג’ עקב תכנון לקוי.
  2. נזק סביבתי – אם פעילות חקלאית הקשורה לתפקידו של האגרונום התרחשה וגרמה לנזק סביבתי (זיהום לדוגמא), תושבי האזור או צדדים אחרים באירוע יוכלו להגיש תביעות נזיקין נגד בעל המקצוע.
  3. מידע שגוי – אם האגרונום מספק מידע שגוי או מייעץ ללקוחותיו באופן שאינו נכון והשימוש במידע מוביל לנזק כלכלי, אזי יהיה חשוף האגרונום לתביעות נזיקין מצד הלקוח.
  4. נזק כספי – יש מקרים בהם הלקוח יכול להוכיח או לטעון שעקב המידע אותו קיבל מהאגרונום, הוא הפסיד סכום כזה או אחר, ימי עבודה וכו’. כתוצאה מההפסד הכלכלי יהיה חשוף האגרונום לתביעות נזיקין נגדו ועליו יהיה להגיע לבית משפט, לעמוד בהוצאות משפטיות, להפסיד ימי עבודה ופגיעה במוניטין.

כמה שנים אנחנו חשופים לתביעות נזיקין?

הנושא הזה קשור באופן ישיר לביטוח אחריות מקצועית – כמה זמן אנחנו חשופים לתביעות נזיקין? אחת הסיבות שאנחנו רוצים לבחור בביטוח אחריות מקצועית שיכסה אותנו לתקופה ארוכה בהתאם לתקנות ההתיישנות היא מכיוון שאנחנו חשופים לתביעות עד 7 שנים מיום ביצוע העבודה או גילוי הנזק. זאת אומרת שביום בהיר תוכלו לקבל תביעה עבור משהו שביצעתם לפני כמעט 7 שנים, במקרים חריגים ניתן יהיה גם לתבוע עבור 10 שנים אחורה (אילו מקרים נדירים בהתאם לתקנות הכתובות בחוק).

לכן, כאשר אתם בוחרים פוליסה שימו לב האם המקצוע שלכם דורש תוקף ממושך. ביטוח אחריות מקצועית יכול להגן עליכם לתקופה ארוכה גם אם הפסקתם לעבוד בתחום שלכם, עדיין אתם יכולים להיות מוגנים מפני תביעות נזיקין שנים לאחר מכן.

מה המחיר של ביטוח אחריות מקצועית לאגרונום?

המחיר של ביטוח אחריות מקצועית לאגרונום משתנה בהתאם לסוג הפוליסה בה בחר. כאשר אתם בוחרים פוליסת ביטוח חשוב לשים לב למספר דברים המשפיעים על המחיר:

  1. תוקף – כפי שהרחבנו במאמר הזה, שימו לב עד כמה רחב הכיסוי ומה תוקפו – בסעיף הזה אנחנו כמובן ממליצים לא להתפשר ובמיוחד תחת המקצוע של אגרונום.
  2. השתתפות עצמית – בכל ביטוח ניתן לבחור בסעיף של השתתפות עצמית. היתרון של סעיף זה הוא שאנחנו יכולים להוזיל את המחיר, מנגד החיסרון יכול להיות גדול יותר. השתתפות עצמית הוא סכום שאנחנו משלמים עבור כל נזק שנגרם עד לגובה מסוים, זאת אומרת שעדיין תהיו חשופים להוצאות כספיות בסדר גודל מצומצם.
  3. כיסוי – גם זה סעיף קריטי – מה גובה הכיסוי שחברת הביטוח מוכנה לבטח אתכם? כאשר מדובר על תביעות נזיקין יכול להיות שגובה הפיצוי יהיה אלפי שקלים בודדים ובמקרים אחרים הפיצוי יכול להגיע למאות אלפי שקלים. לכן, אתם צריכים לבחור גובה כיסוי מתאים ביחס למקצוע שלכם – בשביל זה אנחנו ממליצים להתייעץ עם יועץ ביטוח מנוסה ומקצועי.
סוג הביטוח תיאור
ביטוח על בסיס תביעה מבטח את המבוטח רק אם הפוליסה הייתה קיימת בזמן התביעה. מתאים למקצועות עם תוצאות מיידיות.
ביטוח על בסיס נזק מספק כיסוי גם לפעולות שהתרחשו בעבר, כל עוד הייתה פוליסה פעילה בזמן הנזק.
דוגמאות לתביעות נזיקין תיאור
שגיאות בתכנון ובניה טעויות בתכנון המובילות לנזק פיזי או כלכלי.
נזק סביבתי פעילות חקלאית גורמת לנזק סביבתי, כגון זיהום.
מידע שגוי נתינת ייעוץ מוטעה הגורם לנזק כלכלי.
נזק כספי הפסדים כלכליים כתוצאה מהשימוש במידע או ייעוץ שגוי.
כיסוי זמן תיאור
עד 7 שנים חשיפה לתביעות נזיקין עד 7 שנים לאחר ביצוע העבודה או גילוי הנזק.
עד 10 שנים במקרים חריגים, ניתן לתבוע עד 10 שנים לאחר האירוע.

היתרונות של סוג ביטוח זה

ארבעה יתרונות בולטים של ביטוח אחריות מקצועית

  • הגנה כלפי תביעות ונזקים
  • שמירה על מוניטין מקצועי
  • תמיכה משפטית וייעוץ
  • הרחבת אפשרויות העסקה (במקרה של דרישה מוקדמת למכרז או פרויקט)

ביטוח אחריות מקצועית הוא ביטוח שמטרתו להגן על עובדים במקצועות חופשיים מפני תביעות נזיקין. הוא כולל ליווי משפטי וכיסוי משפטי עד לגובה מסוים.

שני סוגי הביטוח הם: ביטוח אחריות מקצועית על בסיס תביעה וביטוח אחריות מקצועית על בסיס נזק.

ביטוח על בסיס תביעה מבטח את המבוטח רק אם הפוליסה הייתה קיימת בזמן התביעה. ביטוח על בסיס נזק מספק כיסוי גם אם הפעולה המוטענת התרחשה בעבר, כל עוד המבוטח היה מבוטח בזמן אירוע הנזק.

תביעות נזיקין נגד אגרונום יכולות לכלול שגיאות בתכנון ובניה, נזק סביבתי, מתן מידע שגוי, ונזק כספי.

ניתן להיות חשופים לתביעות נזיקין עד 7 שנים לאחר ביצוע העבודה או גילוי הנזק, ובמקרים חריגים עד 10 שנים.

התקשרו
077-9971523