ביטוח אחריות מקצועית לפסיכולוגים

התפקיד של הפסיכולוגים נוגע בטיפולי נפש. ישנם סוגים שונים של טיפולים הכוללים גם טיפולים התנהגותיים (לדוגמא CBT). תפקידו של הפסיכולוג חשוב בחיינו וכיום המון אנשים מכל קצוות האוכלוסיה מטופלים באופן שוטף. למרות שכמעט כל הפסיכולוגים אינם מעניקים טיפולים תרופתיים עדיין קיים החשש בו הטיפול יכול להתפרש למקומות להם לא התכוון הפסיכולוג וכתוצאה מכך, הפסיכולוג חשוף לתביעות. ביטוח אחריות מקצועית לפסיכולוגים נועד להגן על בעלי המקצוע מפני תביעות – הנה כל מה שחשוב לדעת על ביטוח אחריות מקצועית.

מהו ביטוח אחריות מקצועית לפסיכולוגים?

לביטוח אחריות תפקיד אחד והוא להגן עליכם מפני תביעות. בדרך כלל ההגנה היא בגין תביעות נזיקין, ובתביעות מסוג זה המטופל או קרוביו יכולים לטעון שעקב התנהלות הפסיכולוג במהלך המפגשים הייתה רשלנות והאחריות היא על כתפיו של המטפל. בין אם קיימת רשלנות ובין אם לא, עליכם להיות מוגנים ולהוכיח את כפותכם. תביעה כזאת עשויה לפגוע בעתידו של המטפל וגם אם אינכם אשמים, עדיין עלות הוצאות משפטיות יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים ופיצויים בסכומי עתק. כאן נכנס לתמונה עניין ביטוח אחריות מקצועית – ביטוח זה מגן על “המקצוע” שלכם, ולכן נקרא כך. הביטוח דואג לכסות אתכם עבור הוצאות משפטיות, ופוליסות מסוימות גם מעניקות לכם ליווי משפטי, ביטוח צד ג’ הכולל הגנה מפני נזקי רכוש וגוף.

מה חשוב לבדוק בביטוח אחריות?

אחרי שאנחנו מכירים את הייעוד של ביטוח אחריות מקצועית, כעת נותר לנו להבין איך בדיוק אנחנו מיישמים את הביטוח. ביטוח אחריות מקצועית הוא מונח הכולל בתוכו תתי סעיפים ומספר רב של חברות המעניקות את הביטוח הזה בצורה כזאת או אחרת. כאשר אתם מבטחים את עצמכם בביטוח אחריות מקצועית ישנם ארבעה דברים שחשוב לבדוק:

  1. גובה אחריות – מהו גובה האחריות שהביטוח מבטח אתכם? תוכלו לראות ביטוחים בסדר גודל של כמה מאות אלפי שקלים, ומנגד תוכלו לראות ביטוחים עם כיסוי של כמה מיליוני שקלים. למה הדבר חשוב? מכיוון שתביעות נזיקין יכולות להגיע לסכומים גבוהים וההמלצה שלנו היא כמובן להיות מכוסים בצורה המלאה ביותר.
  1. תקופת כיסוי – מהי תקופת הכיסוי? לדוגמא, אם סיימתם לעבוד האם אתם עדיין מכוסים? אפשר לשאול: “למה צריך להיות מכוסים בביטוח גם אחרי שפרשנו מהמקצוע”? הסיבה היא שתביעות יכולות להגיע אליכם גם 7 שנים לאחר הטיפול. לכן, הפוליסה צריכה לכלול גם אירועי נזק שקרו בעבר. הדבר נכון גם למקרה בו הפסיכולוג אינו מבוטח כעת ובונה לעצמו פוליסת ביטוח. אם עבדתם ללא ביטוח אחריות מקצועית, בחנו האם הביטוח מבטח אתכם גם מתחילת תקופת העבודה או עד התקופה בה אתם חשופים לתביעות.
  1. ביטוח צד ג’ – ביטוח צד ג’ בדומה לביטוח רכב כולל נזקים בגין פגיעות ברכוש. לדוגמא, אם במהלך טיפול או כתוצאה מטיפול נוצרו נזקים בקליניקה בה אתם מטפלים. אם הנזק נגרם כתוצאה מהעבודה שלכם – הרי שהביטוח שאמור לכסות אתכם הוא ביטוח אחריות מקצועית צד ג’.
  1. השתתפות עצמית – בכל ביטוח יש השתתפות עצמית מגובה מסוים. יש יתרונות להשתתפות עצמית – הוזלה במחיר הביטוח. עם זאת, אתם רוצים לבדוק מה כוללת ההשתתפות העצמית והאם היא משתלמת לכם, משמע עד איזה גובה אתם מכוסים ומה צריך לצאת מהכיס שלכם במקרה של תביעה.

למה צריך ביטוח אחריות מקצועית?

הצורך בביטוח אחריות מקצועית הוא קריטי, אם אתם עובדים בתור ספקים (פרילנסרים) תחת מוסד כלשהו, לרוב יחייבו אתכם בביטוח אחריות מקצועית. מנגד, אם אתם עובדים בתור עצמאים עדיין אתם צריכים לבטח את עצמכם, אבל אין זו חובה בחוק. כל פעילות מקצועית נושאת בתוכה סיכונים פוטנציאליים, וכאשר מדובר על עבודה עם לקוחות, הפסיכולוגים חשופים למצבים רגשיים רגישים ולעיתים התוצאה יכולה להיות מרה. על מנת שתוכלו למנוע סיכונים פיננסיים ואישיים מסוגים שונים, חשוב לכסות את עצמכם בהגנה משפטית מקצועית.

ביטוח אחריות מקצועית לפסיכולוגים מגן על בעלי המקצוע מפני תביעות נזיקין שעשויות להתרחש בגין פעילותם המקצועית. הביטוח כולל כיסוי עבור תביעות של מטופלים או צדדים נוספים שעלולים לטעון כי נגרם להם נזק כתוצאה מטיפולים והמלצות של הפסיכולוג. הכיסוי עשוי לכלול הוצאות על עורך דין, פיצויים ותשלומי תיקונים לצד הנפגע.

תחום פרטים עיקריים
תפקיד הפסיכולוגים טיפולי נפש, כולל טיפולים התנהגותיים (לדוגמא CBT)
ביטוח אחריות מקצועית לפסיכולוגים הגנה מפני תביעות, כיסוי הוצאות משפטיות ופיצויים, ביטוח צד ג’
חשיבות הביטוח מניעת סיכונים פיננסיים ומשפטיים, הגנה מפני תביעות
דברים לבדוק בביטוח גובה אחריות, תקופת כיסוי, ביטוח צד ג’, השתתפות עצמית
כיסוי ביטוחי הוצאות על עורך דין, פיצויים, תשלומי תיקונים

כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית לפסיכולוגים?

עלות הביטוח משתנה בהתאם לפוליסה שאתם בוחרים ובהתאם לחברה המבטחת. כמעט בכל המקרים התחרות בין חברות הביטוח השונות לא תשפיע על המחיר באופן קריטי. עם זאת, מה שכן משפיע על הבחירה שלכם הוא סוג הפוליסה “והאותיות הקטנות”. שימו לב איזו חברת ביטוח מעניקה לכם את הכיסוי הרחב ביותר מבין כל הפוליסות ובחנו את החברה עצמה. מה זה אומר לבחון את החברה? היום כל הנתונים שקופים לפניכם באינטרנט, תוכלו לקרוא המלצות, לראות תוך כמה זמן הפיצויים נכנסו לחשבון הלקוח, שירות לקוחות מהיר ועוד. לסיכום, המחירים כמעט זהים אך הפוליסות משתנות וזה הדבר הקריטי לבדיקה.

היתרונות של סוג ביטוח זה

ארבעה יתרונות בולטים של ביטוח אחריות מקצועית

  • הגנה כלפי תביעות ונזקים
  • שמירה על מוניטין מקצועי
  • תמיכה משפטית וייעוץ
  • הרחבת אפשרויות העסקה (במקרה של דרישה מוקדמת למכרז או פרויקט)

פסיכולוגים עלולים להיות חשופים לתביעות בעקבות טענות על רשלנות בטיפול, והביטוח מגן עליהם מהוצאות משפטיות ופיצויים.

הביטוח כולל כיסוי להוצאות משפטיות, ליווי משפטי, ובפוליסות מסוימות גם ביטוח צד ג’ לנזקי רכוש וגוף.

חשוב לבדוק את גובה האחריות, תקופת הכיסוי, כיסוי ביטוח צד ג’, ומידת ההשתתפות העצמית.

הביטוח מספק הגנה מפני סיכונים פיננסיים ומשפטיים שנובעים מתביעות שעשויות להיגרם במהלך פעילותם המקצועית.

התקשרו
077-9971523